joi, 15 mai 2014

Visuri

Sursa imagine: http://andaclash.tumblr.com

   Astăzi, în timp ce eram in autobuz, am surprins o discuție. Un băiețel, cam de vreo 6 ani, ținea în mână o mașinuță albastră, cu sirenă. Dintr-o dată, făcând ochii mari- de parcă ar fi descoperit un mare secret, se întoarce înspre bărbatul de lângă el.
Băiețelul: - Tatiiii... când voi fi mare, voi fi un pompier strașnic!
Zâmbește plin de mândrie. ( Nu pot să nu zâmbesc și eu. Parcă-mi imaginez ce știre aș scrie despre el, peste ani. Despre cum un strașnic pompier a reușit să... )
Taică-su: - Lasă prostiile! Nu vei fi pompier. Vrei să mori ars? Lasă prostiile.
Băiețelul tresare surprins și zâmbetul îi piere. (Îmi pierd toată învălmășeala de idei și rămân gură-cască! E oare posibil?! )
    Băiețelul: Dar tati, pompierii au multă apă. Ei salvează oamenii și uneori le salvează și casele. Ei sting focul. Pe tine nu te-au învățat la grădiniță?
Zâmbește ușor încurcat.

Taică-su: Asta dacă au puțin noroc. Dacă nu, îi stinge focul pe ei! Ți-am zis să termini cu prostiile! Ce nu înțelegi?!
 Ăla micu’ e ușor descumpănit. Bărbia începe să-i tremure. (E momentul în care îmi vine să-i arunc o sumedenie de pumni în cap acelui mare nătărău. )
 Trec câteva minute în care băiețelul se uită când la mașinuță când la ta-su. Apoi exclamă, plin de încântare:
 -Ah, ce strașnic voi fi!
( Taică-su nu mai zice nimic; avea o față morocănoasă, putându-se duela în grimase cu Grinch. Zâmbesc. Epic! Uite cum să-ți aperi visul! Cu insistență!)
 Am mers încă două stații în + , doar ca să-l mai pot auzi. Dar nu a mai zis nimic. Privea mașinuța aia și murmura câte ceva, doar de el înțeles...
    Cred c-a fost printre cele mai frumoase momente pe care le-am surprins vreodată! Copilul ăla părea atât de hotărât, atât de sigur... dar ce se întâmplă cu ceilalți copii, cei sensibili, cei ușor influențabili?! Cei care rămân fără aripi chiar înainte de-a învăța să zboare?!
Indiferent de vârsta pe care ar avea-o, un copil are nevoie să viseze. Poate-ar trebui să existe o materie obligatorie, predată tuturor oamenilor: Cum să-ți apari visurile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul tău, sub lupă.